Mission accomplished

31 mei 2016 - Barcelona, Spanje

Na een paar daar dagen in Girona zijn we zondag naar Barcelona vertrokken. Gezien de route uitgeschreven was tot in Girona en er geen fietsroute is richting Barcelona (veel drukke banen), hebben we besloten om dit laatste stuk met de trein te doen. En zo kunnen we ook het openbaar eens testen of het fietsvriendelijk is. Het is goedgekeurd. De mensen helpen ons ook met onze tassen op en af te laden, wat heel vriendelijk en gemakkelijk is.

En nu Barcelona onveilig maken!

Donderdag vertrekken we terug huiswaarts, hopelijk gaat dit vlotjes verlopen, want ook hier zijn ze aan het staken bij de Metro. Maar anders dan bij ons in België is er een minimale dienstverlening en is het vooral voelbaar in de daluren.

Graag nog wat statistische gegevens ;-):

#km: 1900 km

gem. snelheid: 13 km/h

#valpartijen: 3 (= Nele, buiten een paar blauwe plekken, geen schade)

#keer verkeerd gereden: 1 (= Steph, de gracht in)

technische mankementen: 0 platte banden, 6 keer de ketting eraf, pikkel afgebroken van Nele haar fiets (voor de Noorderburen onder ons, pikkel = standaard)

Graag willen wij jullie bedanken voor de vele reacties en steun. Was altijd heel fijn om deze te lezen en hielp ons als het wat moeilijker ging. Dikke mercie!!!

1. Katia:
    31 mei 2016
    Proficiat met jullie geslaagde Expedition Barcelona! Het zal afkicken worden ... ;-))
  2. Anneke:
    31 mei 2016
    Super!! Dikke dikke proficiat!! Dank je wel om ons te laten mee genieten van jullie fantastische avontuur!!
  3. Yves Van West:
    31 mei 2016
    Proficiat! Ik denk wel dat jullie nu best met de fiets terugkeren, die minimale dienstverlening hier in België is er nog niet :-)
  4. Tante Hilde:
    4 juni 2016