Beaune-Renaison

7 mei 2016 - Renaison, Frankrijk

Na een dagje rust, trekken we er weer op uit. Vanuit Beaune leidt de route ons doorheen de wijngaarden. We rijden doorheen een poort de autoloze wijngaardroute in en gaan daarna van het ene pittoreske dorpje naar het andere. We komen ogen te kort om al het moois rondom ons te zien. Wat is dit genieten en dat onder een blauwe hemel en stralende zon. En dan te weten dat het nu nog geen druivenseizoen is, wat moet dit wel niet zijn in september! Vanaf de middag volgen we een oude spoorlijn die geasfalteerd is en gaan we in rechte lijn richting Cluny. Hier gaan we nog eens kamperen, de temperaturen zijn goed, dus het is de moeite waard om het nog eens te proberen. Het is ons goed bevallen, alle twee goed geslapen. Vanaf Cluny beginnen we aan onze tocht door Centraal massief. We gaan wat trager vooruit ;-) en genieten ondertussen van het mooie landschap. Gisteren was onze eerste Col, die gelukkig veel beter meeviel dan gevreesd. Naarmate we het hoogste punt naderden, begon de drang om de lange afdaling aan te zetten te groeien. Eénmaal het zover was echter, viel dit toch dik tegen en mochten we toch nog verschillende malen bergop. Dan maar wat vroeger halt gehouden, en kamperen. Hier zijn we toch wel blij om dat we dit terug kunnen doen. Heerlijk was het om vanochtend wakker te worden met vogelgezang! Verder verliep vandaag heel vlotjes. Om onze vroege aankomst te vieren, hebben we onszelf op een ijsje getrakteerd. Dat kan toch smaken met dit weer! Wat ook altijd zo leuk is terwijl we onderweg zijn en we andere fietsers tegenkomen (wielertoeristen, gewone fietsers,..), ze steeds hun hand opsteken, zoals bij de motards ;-).

1. Tante Dette en nonkel Bert:
    8 mei 2016
    Het is echt leuk om jullie reisverhalen te volgen. Blijf vooral genieten, genieten, genieten...
  2. Katia:
    9 mei 2016
    Dat klinkt gewoonweg super allemaal! Mooie foto's ook. Jullie zien er kei gelukkig en ontspannen uit (ondanks de grote inspanning!). Heel leuk om dit zo te kunnen volgen. Nog veel moed en goede benen gewenst!
  3. Els:
    9 mei 2016
    Amaai, jullie vliegen er nogal van door! Heel leuk om op het einde van een (zware) werkdag jullie verhalen te gaan lezen / foto's te bekijken ;-)
    Nog veel plezier op jullie avontuur!
  4. Zussy:
    11 mei 2016
    Waren jullie ook uitgenodigd op de receptie van het filmfestival in Canes?
    Hoe gaat het ondertussen met de benen en de billen. Alles nog goed?
    nog veel fietsplezier. Geniet ervan. Dat doen wij ook van de mooie foto's en verhalen.
  5. Baasje:
    11 mei 2016
    Nele, vanaf nu noem ik u "Lucien", want Van Impe kon ook goed klimmen met zijn fietske.
    ziet er een leuke trip uit. Ne mens zou er goesting van krijgen om op zijne fiets te kruipen.
    Stamp rustig verder op die trappers en nog veel goeie moed en vooral veel plezier voor jullie beiden.
  6. Papa en mama Winge:
    15 mei 2016
    Chapeau voor hetgeen jullie allemaal al gepresteerd hebben en zeker met dat hondenweer, we worden er stil van en gaan het jullie zeker niet nadoen.
    Mooie foto's en zichten, echt om van te genieten. Hopelijk blijven de weergoden jullie nu goed gezind tot in Barcelona.
    Geniet nog verder van jullie reis. Dikke knuffel