Tussen de bergen en wijngaarden door

20 mei 2016 - Tuchan, Frankrijk

De voorbije dagen voerde de route ons door de streek Languedoc. Weerom prachtig. Eerst nog tussen de bergen met lager gelegen de rivier. Het was heerlijk rijden. We hebben een kleine tussenstop gemaakt in St-Guilhem-le-Désert. Klein pittoresk dorpje gelegen tussen de bergen. De bergen achter ons, komen terecht tussen de wijngaarden en passeren we het ene wijndomein na het andere. Waarschijnlijk daardoor dat de zin naar een wijntje aangewakkerd was en trakteren we onszelf op een goed flesje wijn vanuit de streek :-). De kamping waar we verblijven in Pézenas en de stad zelf zijn heel charmant en gezellig. De dag erna rijden we richting middellandse zee. Even kijkje nemen, want er staat een te strakke wind om te gaan zonnebaden ;-). Daarna terug wat landinwaarts richting Béziers. Daar heb je het bekende sluizencomplex van Fonserannes. Wat we zien is indrukwekkend, maar spijtig genoeg kunnen we niet alles zien, gezien er werkzaamheden bezig zijn en moeten we hierdoor een stuk omrijden. Daarna volgen we een wat saaiere route maar komen we terecht op een klein gezellige kamping (13 staanplaatsen) waar ook een aantal andere fietsers halt houden. Vandaag was het weer een hele mooie route, kronkelend tussen de bergen en we moeten de col d’extrème trotseren…zo extreem was ie niet, gemakkelijk overgeraakt. We houden vandaag halt in Tuchan, weerom op een heel gezellige kamping met een goed restaurant erbij. En we hebben de Pyreneeën in ons vizier. Die gaan we binnen een paar dagen trotseren.

1. Pekke:
    21 mei 2016
    Hallo Neleke en Stef,
    Super mooie foto's. Het is heerlijk om jullie blog te volgen en zo mee te genieten van al de mooie plekjes waar alleen fietsers maar kunnen komen.
    Ik hoop van harte dat het weer wat mag beteren en dat het zonnetje je de nodige energie geeft om deze mooie tocht verder te zetten.
    Petekind, vanmorgen was ik aangenaam verrast om een kaartje van jou in mijn brievenbus te vinden. Leuk dat je aan mijn verjaardag nog hebt gedacht zover van huis.
    Groetjes, verzorg jullie en geniet 100%. Vele knuffels.
  2. Tante Dette en nonkel Bert:
    21 mei 2016
    Mooie foto's! Geniet verder van jullie avontuur!
    We blijven uitkijken naar jullie verhalen...
    Groetjes, tante Dette en nonkel Bert
  3. Katia:
    23 mei 2016
    Du vin, du fromage, des melons, en een lekker zonneke! Wat kan ne mens nog meer wensen? Frankrijk ligt zo goed als achter jullie, geniet nog maar superhard van jullie tocht op Spaanse bodem! Olé!
  4. Anneke:
    24 mei 2016
    Hoi Nele en Stef, amai wat een mooi avontuur dat jullie beleven! Geniet met volle teugen, de eindmeet komt stillekes aan in zicht!