De grens over

26 mei 2016 - Girona, Spanje

Tijdens onze laatste dagen op franse bodem voert de route ons via rustige wegen door het mooie landschap heen. Zo passeren we het dorpje Latour-de-france...de onze zit er bijna op :-) en Ille-sur-Têt waar we de kalkrotsformaties te zien krijgen met op de achtergrond de besneeuwde bergtoppen van de Pyreneeën. In Ille-sur-Têt vertrekken we de volgende ochtend vroeg naar de laatste kampeerplaats voor onze grensoversteek, gezien ze in de vroege namiddag onweer voorspellen. We komen op tijd aan op de kamping maar onderweg was er hevige tegen- en zijwind waarbij we beiden meermaals bijna in de vangrails geblazen worden. Het onweer hebben we gekregen later op de avond. Om de grens over te steken moeten we een klim doen waarbij we 600m hoogteverschil moeten overbruggen. De eerste 12 km gaan gestaag omhoog maar de laatste 3 km zijn echt heel stijl en de laatste km is daarbij nog eens onverharde weg, het was zwoegen. Precies of de fransen hadden niet graag dat we richting Spanje gingen. Eens boven komen we uit op een klein pleintje en begint een beetje verder de weg en een leuke afdaling, zalig rijden. Ook het landschap is ineens helemaal anders. We rijden door tot Figueres, want de kamping die we normaal gingen nemen bestond niet meer. We vinden een hotel midden in het stad aan de Rambla van Figueres en besluiten om er een extra dagje te blijven. We kuieren wat rond in de stad, bezoeken het Dali-museum en gaan lekker uit eten. Gisteren zijn we doorgereden tot Cassa de la Selva, de stad op zich was niet zo speciaal maar was wel helemaal versierd (voor ons;-)?). Vandaag zijn we aangekomen in Girona, waar we tot zondag gaan blijven en dan doorgaan tot Barcelona.

1. Yves Van West:
    26 mei 2016
    Woehoew! Jullie zijn er gewoon bijna, fantastisch!
  2. Papa en mama Winge:
    26 mei 2016
    Fantastisch wat jullie al gepresteerd hebben, chapeau we zijn fier op die 2 straffe madammen. De eindbestemming is bijna in zicht. Geniet maar van enkele rustige dagen en van de omgeving. Nog veel succes met de laatste kilometers.
    Dikke kus en knuffel
  3. Lotte:
    28 mei 2016
    Olééééééé goed gedaan al dames !! Geniet maar van de cava en de tapa's en dan laatste stop in het mooie Barcelona. Alvast dikke proficiat voor de prestatie! xxx
  4. Katia:
    30 mei 2016
    Super gedaan, dames! Geniet nog van de laatste dagen van jullie avontuur.
  5. Kristel:
    30 mei 2016
    Amai zeg - ik had al zoveel bewondering voor jullie bij de fietstocht naar Parijs en nu dit ... Super! Nog veel plezier !